Однією з найважливіших складових високих результатів гоночних змаганнях є правильний вибір коробки передач. Коробка передач – це механічний пристрій, який передає рух від двигуна до колес автомобіля. Її головне завдання – забезпечити передачу потужності від двигуна до колес найбільш оптимальним чином, щоб автомобіль розвивав високу швидкість і забезпечував швидкі перемикання швидкостей.
Для гоночних автомобілів зазвичай використовуються спеціальні гоночні коробки, які відрізняються від стандартних коробок передач, встановлених у серійних автомобілях. Гоночні коробки мають кілька особливостей, які роблять їх ефективними в гонках: вони забезпечують швидкі перемикання швидкостей, мають ширший діапазон передач і можуть витримувати більш високу потужність двигуна.
При виборі коробки для гонок необхідно враховувати безліч факторів, таких як тип траси, характеристики двигуна і швидкісний потенціал автомобіля. Наприклад, на трасах з великою кількістю поворотів і віражів може бути використана коробка з більш короткими передачами, щоб забезпечити автомобілю кращу маневреність. З іншого боку, на трасах з великими рівними ділянками можна вибрати коробку передач з більш довгими передачами, щоб розвивати високу швидкість.
Назва | Опис | Переваги |
---|---|---|
Механічна | Трансмісія з ручним перемиканням передач | Простота управління, додатковий контроль, менша вага |
Напівавтоматична | Трансмісія з автоматичним зчепленням та ручним перемиканням | Швидке перемикання передач, зручність у гоночних умовах |
Автоматична | Трансмісія з автоматичним перемиканням передач | Зручність та комфорт при їзді, плавне перемикання передач |
Мехатроніка | Поєднання механічної та електронної системи управління | Швидке та точне перемикання, адаптація до стилю водіння |
Яка коробка на гоночних машинах?
Секвентальна Секвентальна чи послідовна коробка передач — це різновид механічної трансмісії, яка найчастіше використовується у спортивних та гоночних автомобілях.
Яка коробка у ралі?
Ключ до перемоги кулачкова коробка передач. Головна перевага кулачкової коробки – у швидкості перемикання передач. Якщо розганятися на звичайному автомобілі, перемикаючи передачі вгору максимально швидко, майже ударом, зміна кожної передачі займе близько 0,6 с.
Яка коробка передач у фурах?
Існують прямі коробки-5-6 передач, із заднім реле 6-8 передач, із переднім та заднім реле-12-16 передач.